نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

کفپوش انتی باکتریال بیمارستان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • خانه
  • /
  • مقالات
  • /
  • کفپوش انتی باکتریال بیمارستان چیست و چه کاربردهایی دارد؟
کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی یک محصول جدید است که اجازه نمی‌دهد هیچ نوع باکتری، ویروس، قارچ، کپک و دیگر میکروارگانیسم‌ها درون منافذ کفپوش رشد کنند. این نوع پوشش های پلیمری به شکل یکپارچه بدون هیچ نوع برجستگی و فرورفتگی روی سطوح مختلف به کار می‌روند‌. بنابراین امکان رشد و تکثیر حشرات روی سطوح سنگی، موزاییک، بتونی و دیگر سطوحی که مجهز به کفپوش آنتی باکتریال باشند اصلاً وجود ندارد.

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی چیست؟

کفپوش های آنتی باکتریال نوعی مصالح ساختمانی مدرن هستند که با یون های نقره و فناوری ضد میکروب تولید شده‌اند. زیرا نقره جزو عنصرهای مهم در طبیعت است که خاصیت ضد میکروب و پاک کنندگی دارد. از این رو یون های نقره در کفپوش های آنتی باکتریال به صورت دائم فعال هستند و هر نوع باکتری را از بین می‌برند.

پس برای شستشوی کفپوش های آنتی باکتریال نیازی به استفاده از مواد ضد باکتری نیست. امروزه چون بیمارستان جزو آلوده‌ترین مکان‌های عمومی به حساب می‌آید پس استفاده از کفپوش های آنتی باکتریال بیشتر در مراکز بهداشتی و درمانی صورت می‌گیرد. از این رو به این کفپوش های صنعتی بیشتر کفپوش بیمارستانی گفته می‌شود.

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی چیست؟

انواع کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

با توجه به خاصیت ضد میکروبی که در کفپوش های آنتی باکتریال وجود دارد پس این نوع پوشش های صنعتی از مواد مختلفی تولید شده و به نمونه‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند‌.

کفپوش پلی یورتان آنتی باکتریال

کفپوش صنعتی پلی یورتان از جمله پوشش های صنعتی است‌ که بیشتر در مراکز بیمارستانی به کار می‌رود. این محصول مقاومت حرارتی بالایی دارد و یک کفپوش ضد میکروب قوی است‌. همچنین مقاومت مکانیکی بالایی دارد و خاصیت الاستیسیته آن زیاد است‌. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی پلی یورتان قابلیت انعطاف‌پذیری آن است. بنابراین کفپوش های پلی یورتان به غیر از مراکز بهداشتی و درمانی در صنایع دیگری هم کاربرد دارد مانند:

  • صنایع نظامی
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع دارویی
  • کشتارگاه های صنعتی
  • سالن های فرودگاه

انواع کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

یکی دیگر از بهترین کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی از نوع کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال است. در واقع این کفپوش نوعی رزین بوده که در زمان اجرا باید با هاردنر مخلوط شود. به همین دلیل کفپوش صنعتی اپوکسی مقاومت مکانیکی و سایشی بسیار خوبی دارند.

سطح آن کاملاً صاف و صیقلی است پس‌ هیچ نوع میکروب، ویروس، آلاینده های روغنی و غیره درون منافذ آن وارد نمی‌شود‌. به همین دلیل بیشتر برای پوشش کف قسمت‌های بستری، بخش ریکاوری، سالن های انتظار و قسمت اورژانس به کار می‌رود. البته کفپوش آنتی باکتریال اپوکسی به غیر از محیط بیمارستان در مراکز دیگری هم کاربرد دارد مثل:

  • صنایع نفت
  • صنایع خودروسازی
  • کارخانجات رنگرزی
  • صنایع آب و فاضلاب
  • صنایع داروسازی

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

مهمترین کاربرد کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

محیط های درمانی و بهداشتی به علت جلوگیری از شیوع میکروب‌ها و عفونت‌ها باید تا حد ممکن نکات بهداشتی را رعایت کنند‌. اما تنها رعایت یکسری اصول کافی نیست بلکه باید فضای تمیز، استریل شده و آنتی باکتریالی را برای بیماران فراهم کنند.

از این رو کفپوش های آنتی باکتریال بیمارستانی مانند کفپوش رولی بیمارستانی باید در تمام بخش های بیمارستان خصوصاً در قسمت اورژانس، بخش های بستری و از همه مهم‌تر در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده شوند.

سخن پایانی

اگر چه کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی یکی از فوق‌العاده‌ترین پوشش های بیمارستانی است. ولی چون برای نصب و اجرای آن نیازی به چسب نیست نصب این کفپوش ها طولانی‌تر از سایر کفپوش های صنعتی‌ است. این در حالی است که قیمت کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی در مقایسه با کفپوش های دیگر بسیار مناسب‌تر است. همچنین در هر ضخامت دلخواهی اجرا خواهد شد و رنگ بندی آن بسیار متنوع است‌.

مهم‌تر اینکه در برابر مواد شیمیایی و انواع حلال‌ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و در نهایت یک پوشش براق و صافی را در کف بیمارستان به وجود می‌آورد. همچنین به راحتی قابل ترمیم است. پس اگر می‌خواهید شما هم از این نوع کفپوش های صنعتی‌ استفاده کنید ما می‌توانیم در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق باکیفیت ترین خدمات نصب و خرید این کفپوش های پلیمری را در اختیارتان قرار دهیم.

ضمن اینکه با حذف واسطه‌ها مرغوب ترین عایق های حرارتی و رطوبتی، پوشش های معدنی ضد حریق و سایر کفپوش ها و دیوار پوش های مدرن را با مناسب‌ترین قیمت به دستتان می‌رسانیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط