نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

کفپوش هاى پلی یورتان

کفپوش هاى پلی یورتان

مزایای گسترده و معایب محدود کفپوش هاى پلی یورتان آن‌ها را جایگزین مناسبی برای کفپوش های بتنی و ورزشی ساخته است. این نوع کفپوش در ساختار خود از رزین پلی یورتان استفاده کرده که به شکل مؤثری مقاومت محصول را در برابر سایش، ضربه و نفوذ اسید بالابرده است؛ اما در یک نگاه کلی می‌توان گفت، کفپوش پلی اورتان جایگاه مناسب و منحصربه‌فرد خود را مدیون قابلیت چسبندگی به سطوح بتنی، چوبی و فلزی است. این مشخصه منجر شده تا از این نوع کفپوش به‌وفور در صنعت کفپوش استفاده شود.

کاربرد کفپوش هاى پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان که با عنوان کفپوش پلی اورتان نیز شناخته می‌شود، کاربرد گسترده‌ای دارد. این کفپوش توانسته توانایی خود را در پوشش کف برخی اماکن به‌خوبی اثبات کند. موارد استفاده از کفپوش پلی اورتان را می‌توان در نمونه‌های زیر خلاصه نمود:

  • پارکینگ منازل و اماکن تجاری
  • کفپوش مناسب برای انبار کارخانه‌ها
  • مناسب برای سالن‌های ورزشی
  • مناسب برای کف هایی که در معرض اصابت شدید ضربه هستند.
  • کفپوش بیمارستان‌ها و محیط‌های درمانی و بهداشتی
  • کفپوش صنایع نظامی
  • سردخانه‌ها و اتاق‌های clean room

 

انواع کفپوش هاى پلی یورتان

کاربرد گسترده کفپوش های پلی اورتان منجر شده تا این محصول به تنوع گسترده‌ای در طراحی و ساخت برسد.

  • کفپوش پلی اورتان ورزشی: این مدل کفپوش با بهره‌مندی از قابلیت انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر ضربه، به گزینه مناسبی برای پوشش کف ورزشگاه‌ها سرپوشیده تبدیل‌شده است.
  • کفپوش هاى پلی یورتان صنعتی: استفاده از پوشش دهنده پلی اورتان برای پوشاندن سطح لوله‌ها بسیار رایج است. چراکه از مقاومت بسیار مطلوبی در برابر نفوذ اسید و مواد شیمیایی برخوردار است.
  • کفپوش پلی اورتان ضد جرقه: در مکان‌هایی که جرقه موجب ایجاد صدمات جبران ناپذیر می‌شود، از این کفپوش برای پوشش کف استفاده می‌شود. چراکه قادر است الکتریسیته ساکن را از خود عبور دهد.
  • کفپوش پلی اورتان ضد خش: این مدل کفپوش نیز در اماکنی پر رفت‌وآمد که احتمال ایجاد خط و خش بر روی کفپوش وجود دارد، استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از کفپوش های پلی یورتان

استفاده از کفپوش پلی اوتان با توجه به ویژگی‌های بسیار کاربردی آن، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. مزیت این کفپوش به سایرین بسیار است اما می‌توان مزایا آن را در چند مورد خاص بیان کرد:

  1. قابلیت استفاده به‌عنوان کفپوش الاستیک به جهت مقاومت کششی بالای محصول
  2. خاصیت چسبندگی بالای محصول در اتصال به بتن و فلز
  3. شکل یکپارچه و یکدست کفپوش
  4. نصب و اجرای آسان کفپوش هاى پلی یورتان
  5. دارای خواص آنتی باکتریال
  6. مقاوم در برابر نفوذ اسید و سایر حلال‌ها
  7. تنوع بی‌نظیر در طرح و رنگ
  8. شستشو و تمیزکاری بسیار ساده
  9. دارای سه لایه مستحکم و مقاوم در برابر ضربه و ترک‌خوردگی
  10. انعطاف‌پذیری بالا برخلاف کفپوش های اپوکسی

 

سخن پایانی

کفپوش هاى پلی یورتان یکی از پرکاربردترین کفپوش های عصر حاضر است. این کفپوش توانسته به‌خوبی ضعف‌های کفپوش اپوکسی را پوشش دهد. چراکه از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و همچنین توان بیشتری در تحمل ضربه دارد. ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت کاربرد این کفپوش با توجه به قیمت کم و مقرون‌به‌صرفه آن بسیار بیشتر و جامع‌تر است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط