نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

معرفی ویژگی‌های کفپوش پلیمری حیاط و پیاده رو

کفپوش پلیمری حیاط

کفپوش پلیمری حیاط نوعی از پوشش های مقاوم است که در برابر مواد شیمیایی خاصیت فیزیکی خود را حفظ می‌کند. این نوع کفپوش ها اصولاً از رزین اپوکسی و مواد پلیمری دیگری به نام پلی اورتان ساخته می‌شوند.

بنابراین با ایجاد شبکه سه بعدی کفپوش هایی بسیار مقاوم با طول عمر بالا برای پوشش محیط های مختلف خصوصاً حیاط و پیاده رو به کار می‌روند‌. به همین دلیل ما در این مطلب از وبسایت گروه صنعتی کاج طلایی آفاق تصمیم داریم شما را با برترین ویژگی‌های کفپوش پلیمری حیاط و پیاده رو آشنا کنیم.

ویژگی‌ های کفپوش پلیمری حیاط

کفپوش های پلیمری که برای حیاط، پیاده رو، مکان های سرپوشیده و فضاهای باز که نیاز به کفپوش مقاوم در برابر سایش،خوردگی و رطوبت دارند استفاده میشوند. بنابراین نصب این پوشش های دو جزئی در هر اقلیم و هر شرایط آب و هوایی هیچ نوع محدودیتی ندارد. زیرا این کفپوش ها هیچ واکنشی با محیط اطراف و دماهای بالا محیطی از خود نشان نمی‌دهند‌.

مهم‌تر اینکه قیمت کفپوش پلیمری بسیار ارزان است به همین دلیل انواع کفپوش پلیمری پیاده رو و حیاط جایگاه خاصی در صنعت عمرانی پیدا کرده‌اند. البته این کفپوش های پلیمری دارای ویژگی‌های مهم دیگری هم هستند که در ادامه این متن به معرفی بیشتر این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

مقاوم در برابر اسید

از آنجایی که بیشتر مواد شیمیایی ترکیبات اسیدی دارند پس به راحتی با کفپوش های غیر پلیمری وارد واکنش می‌شوند‌ و آن‌ها را از بین می‌برند. غالباً این مواد اسیدی می‌توانند رنگ، طرح و ماهیت کفپوش های غیر پلیمری را دچار خوردگی کنند. در حالی که مواردی از کفپوش های پلیمری حیاط و سایر کفپوش های پلیمری دیگر هنگام تماس با مواد اسیدی و باز مقاومت خود را به خوبی حفظ می‌کنند و هیچ گاه دچار خوردگی نمی‌شوند.

مقاوم در برابر ساییدگی و لغزندگی

شاید با دیدن درخشندگی و براق بودن کفپوش های پلیمری تصور کنید که سطح این نوع پوشش‌ها خیلی لغزند است. در حالی که اصلاً چنین نیست و راه رفتن روی این کفپوش های پلیمری هیچ خطر سر خوردگی و لغزش ندارد. در واقع براق بودن سطح این نوع کفپوش های دو جزئی فقط به دلیل زیبایی آن است و هیچ سایش و لغزندگی ندارد.

ویژگی‌ های کفپوش پلیمری حیاط

مقاومت حرارتی

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی کفپوش پلیمری ، مقاومت حرارتی این پوشش‌ها است. در واقع ساخت این کفپوش ها در دما و حرارت‌های زیاد به‌گونه‌ای است که باعث افزایش مقاومت حرارتی آن‌ها در محیط های مختلف می‌شود. از این رو هیچ محدودیتی برای نصب کفپوش های پلیمری در حیاط، تراس، پیاده رو و اماکن دیگر وجود ندار‌د.

غیر قابل حل در حلال ها

ترکیباتی که در تولید مواردی از کفپوش پلیمری به کار می‌رود در اکثر حلال های صنعتی حل نمی‌شود‌. از این رو کفپوش های پلیمری به غیر از حیاط و پیاده رو به عنوان پوشش کارخانجات صنعتی، سوله های صنعتی، مراکز بهداشتی و سایر واحدهای صنعتی به کار می‌روند.

اجرای آسان

کفپوش های پلیمری در هر طرح و رنگ دلخواهی در کوتاه‌ترین زمان قابل اجرا هستند. از این رو شرکت های بسیاری برای پوشش پیاده رو و برخی معابر عمومی از این کفپوش ها استفاده می‌کنند.

سطح غیر قابل نفوذ

پیوندی که بین ترکیبات انواع کفپوش پلیمری وجود دارد غیر قابل نفوذ هستند‌. بنابراین هیچ نوع آلودگی، گرد و غبار و چربی درون منافذ پوشش های پلیمری وارد نمی‌شود‌. به همین دلیل به راحتی قابل شستشو هستند.

قابل ترمیم

یکی از بهترین ویژگی‌های کفپوش پلیمری حیاط خصوصاً کفپوش هایی که از نوع رزین اپوکسی به همراه پلی یورتان هستند قابل ترمیم بودن آن‌ها است. پس اگر به هر دلیلی قسمتی از کفپوش های پلیمری دچار آسیب دیدگی شود به راحتی می‌توانید فقط محل ایراد دیده را ترمیم کنید.

قابل خط کشی

گاهی اوقات سطح مکان های مختلف مثل حیاط، پیاده رو و سالن های ورزشی نیاز به خط کشی دارند. پس انواع کفپوش پلیمری می‌توانند پاسخگوی این نیاز باشند زیرا قابلیت این را دارند که تا مدت زیادی خط کشی با رنگ‌های مختلف را روی خود نگهدارند.

سخن پایانی

و اما کلام آخر اینکه انتخاب و اجرای انواع کفپوش پلیمری حیاط و پیاده رو یک خرید ایده آل است که نیاز به صرف هزینه های زیادی ندارد. پس شما می‌توانید با همکاری ما در گروه صنعتی کاج طلایی آفاق از خدمات زیادی در زمینه عایق های پلیمری، کفپوش های پلیمری و سایر پوشش های مقاوم بهره‌مند شوید‌‌. سپس پوشش های آب بند پلیمری مورد نیازتان را با کمک کارشناسان فروش ما در کاج طلایی آفاق در مناسب ترین قیمت بازار در هر نقطه از کشور به دست آورید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط