نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان

کیت عایق بندی و درزگیر پلی یورتان

کیت عایق بندی و یا محصولاتی همچون کفپوش پلی اوره یا کفپوش پلی یوریا به پکیجی گفته می‌شود که به منظور جلوگیری از ‌رسانایی جریان برق به سیستم‌های لوله کشی آب و گاز موجود در سازه‌های بزرگ همچون پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و حتی مجتمع‌های مسکونی چند صد دستگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً اگر این عایق‌بندی انجام شود، میزان کارایی و کارکرد دستگاه‌ها و سیستم‌های آب و گاز بسیار بهتر خواهد بود.

نحوه استفاده از کیت عایق ‌بندی

نحوه استفاده از کیت عایق ‌بندی

کیت ‌های عایق ‌بندی کاج طلایی آفاق همان طور که گفته شد استفاده‌های بسیار زیادی دارند. این کیت ‌ها دارای روش و دستورالعمل‌های خاصی نیز هستند که بهتر است در این قسمت به آن‌ها اشاره کنیم. مراحلی که در ادامه بیان می‌شوند بیشتر در خصوص درزگیر‌ها هستند.

ابتدا تمام سطحی که قرار است درزگیر و کیت عایق ‌بندی به آن چسبیده شود را با دستمال تمیز و بدون پرز پاکسازی خواهیم کرد. این پاکسازی باید به نحوی باشد که هیچ گونه آلودگی و یا گرد و غباری بر روی سطح مورد نظر باقی نماند.

پس از انجام پاکسازی باید ظرف محتوی فوم عایق‌ بندی را به خوبی تکان دهید تا محتویات ظرف کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند، زیرا این کیت ‌ها دارای محلولی مشابه خون هستند که در صورت ساکن بودن پلاسما و گلبول‌های آن جدا می‌شود. فوم عایق ‌بندی نیز دارای دو فاز مختلف است و نیاز است تا به خوبی آن را تکان داده و مخلوط کنید.

پیش از آن که بخواهید فوم را بر روی سطح مورد نظر خود اسپری کنید بهتر است آن سطح را با کمی آب نمناک نمایید. این رطوبت سبب می‌شود که فوم پس از خشک شدن استحکام و دوام بسیار بیشتری را پیدا کند.

بعد از آن که سطح مورد نظر را پاکسازی کردید می‌توانید از کیت عایق ‌بندی طبق دستورالمعل‌های موجود بر روی جعبه استفاده کرده و کار عایق ‌بندی را انجام دهید.

در صورتی که کیت عایق ‌بندی را برای سیم‌های برق قرار است استفاده کنید، فراموش نکنید که حتماً برق را در زمان نصب کیت و درزگیر‌ها قطع کنید.

مزیت‌های استفاده از کیت عایق‌بندی

مزیت‌های استفاده از کیت عایق‌بندی

کیت ‌های عایق ‌بندی ویژگی‌های متفاوت و بسیار زیادی دارند که شناخت آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهتر نوع درزگیر و کیت عایق کمک کند.

۱-ترک‌های دیوار

یکی از بهترین و مهمترین ویژگی‌های مثبت کیت ‌های عایق ‌بندی آن است که می‌توانید از آن‌ها برای پوشش دادن ترک‌های دیوار استفاده کنید. این ترک‌ها معمولاً دارای ضخامت‌های متفاوتی هستند که سبب می‌شود نیاز به مقادیر مختلفی از فوم باشد.

۲-جلوگیری از عبور هوا

دومین مورد جلوگیری از ورود و خروج هوا به داخل سازه است. مسلماً در ساختمان‌ها منافذی وجود دارند که سبب هدر رفتن انرژی می‌شوند. با استفاده از درزگیر‌ها می‌توانید این منافذ را به طور کامل پوشش دهید.

۳-عایق

سومین ویژگی مطلوب و مناسب استفاده از کیت عایق ‌بندی در مورد عایق کاری صوتی و حرارتی است که این کیت ‌ها دارند. مسلماً عایق کاری صوتی یک سازه صنعتی همچون پالایشگاه و یا کارخانه‌ها می‌تواند تأثیر به سزایی را بر روی سلامت فکری کارکنان و کارگران داشته باشد.

موارد استفاده از کیت‌ پلی یورتان

به طور کلی کیت پلی یورتان مصارف بسیاری درتمامی صنایع دارد. از جمله این موارد عبارتند از:

  • نصب درهای چوبی، UPVC و…
  • پقابل استفاده به عنوان عایق حرارت
  • یوشاندن تمامی درزهای بین پنل های چوبی
  • قابل استفاده به عنوان دودبند برای رایزرهای ساختمان
  • کاور کردن تمامی درزها، سوراخ ها و شکاف های دور سیستم‌های آب و برق

جمع‌بندی

مسلما استفاده از کیت ‌های عایق بندی و یا کفپوش ها مزیت‌های بسیاری دارند، اما سعی کنید حتما از کیت‌هایی استفاده کنید که کیفیت لازم را داشته باشند تا بتوانید برای چندین سال و با خیالی آسوده به فکر درزگیری و عایق کاری سازه خود نیفتید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط