نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

اسپری فوم درزگیر پلی‌یورتان و بررسی کاربرد‌ها و مزایا

اسپری فوم درزگیر پلی‌یورتان| بررسی کاربرد‌ها و مزایا

اسپری فوم درزگیر Foam sealant spray پلی‌ یورتان چیست؟ کاربرد و مزایای این محصول شامل چه مواردی می‌شود؟ چند نوع فوم پلی یورتان داریم؟ طرز استفاده از این اسپری فوم به چه صورت است؟ چه مواردی در تولید این ماده مؤثر است؟ همچنین سوالات متعدد دیگری که ممکن است برای خریداران این کالا و فعالان این مجموعه پیش‌ آید را در ادامهٔ این صفحه بررسی خواهیم کرد. آن‌چه در ادامه مطالعه خواهید کرد:

  • اسپری فوم درزگیر پلی‌یورتان چیست؟
  • این محصول چند نوع دارد؟
  • مزایا و کاربرد‌های این فوم پاششی چیست؟

اسپری فوم درزگیر پلی‌ یورتان چیست؟

اسپری فوم درزگیر پلی‌ یورتان چیست؟

اگر تا به حال سراغ فوم پاششی درزگیر پلی‌یورتان رفته باشید خواهید دانست که  اسپری فوم، درزگیر و عایقی مناسب برای تمام مکان‌ها است. پلی‌یورتان از دو ماده خام، ایزوسیانات و پلی یول ساخته شده است و تاریخچه تولید آن به بیش از هشتاد سال پیش می‌رسد. در ابتدا تولیدکنندگان فوم، اغلب فوم سخت تولید می‌کردند اما رفته رفته فوم‌ها قابلیت انعطاف پذیری پیدا کردند و امروزه فوم نیمه سخت و سخت وارد خط تولید شده است.

فوم‌های عایق در سال هزار و نهصد و شصت و نه اختراع شدند و طی دهه هفتاد به رشد و توسعه‌ی آن پرداخته شد و در ادامه محصول اسپری فوم درزگیر پلی‌ یورتان به اوج مصرف خود در صنعت ساختمان سازی رسید. امروزه نیز این ماده به عضوی جدا ناپذیر از ساختمان‌ها تبدیل شده است. با به یاد داشتن تمام مطالب ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که اسپری فوم درزگیر پلی‌یورتان به چند دسته تقسیم می‌شود؟

فوم پاششی به دو گروه سلول باز و سلول بسته تفکیک می‌شود. عایق‌های سلول باز نوعی فوم پاششی هستند که منافذ آن‌ها کوچک بوده و به طور کامل بسته نشده است. این اسپری با تراکم ۴/۶ کیلو گرم تا ۱۹ کیلو گرم در متر مکعب یافت می‌شود و نسبت به نوع بسته آن قیمت مناسب‌تری دارد؛ زیرا از مواد شیمیایی کمتری در آن به کار رفته است.

نوع دوم عایق فومی تراکم بالا است. این فوم گزینه بسیار مناسبی برای عایق بخار آب و هوا است. این محصول پس از انجماد به چند برابر حجم اولیه خود می‌رسد و مناسب برای فضای باز است. فوم پاششی پلی یورتان سلول بسته عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت، رطوبت و صدا در نظر گرفته می‌شود.

مزایا و کاربرد‌های  فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

مزایا و کاربرد‌های  فوم پاششی پلی یورتان چیست؟

در ادامه به برخی از کاربردهای متعدد و بسیار مهم این محصول در ساختمان سازی و رفع نیازهای اساسی اقشار مختلف تولید کننده اشاره خواهیم کرد:

جلوگیری از شکستن ظروف

جابه‌جایی ظروف شیشه‌ای و لوازم الکترونیکی که در ساختار آن‌ها ظرافت بسیاری به‌کار رفته است اغلب با نگرانی همراه بوده است. ارسال این سبک وسایل عموما با بسته‌بندی‌های حساس و از طریق پست و… ممکن است. همچنین امکان دارد  در حین اسباب کشی نیز این وسایل تحت صدمات جدی قرار گیرند. در این شرایط اسپری فوم پلی یورتان می‌تواند بهترین گزینه برای جلوگیری از  بروز خسارت باشد.

برای عایق‌بندی این وسائل حساس کافی است مقداری فوم را در پلاستیک اسپری کنید و در اطراف وسیله مورد نظر قرار دهید تا قالبی متناسب به خود بگیرد. با انجام این کار می‌توانید از شکستن و آسیب‌های جدی نسبت به کالای مورد نظر خود جلوگیری کنید.

جلوگیری از صدای لوله‌ها

گاهاً ممکن است لوله‌های منزل‌ شما دچار لقی شوند و هنگام عبور آب ایجاد سروصدای اضافه کنند در این بین شما می‌توانید فوم را به مکان معین اسپری کنید تا از تکان‌های بیشتر جلوگیری کنید.

درزگیری کناره‌های دیوار و پنجره

شما می‌توانید برای جلوگیری از ورود گرما و سرما، کم کردن صداهای آزار دهنده اطراف و ساخت مانع جهت نفوذ گرد و غبار به خانه درز تمامی در و پنجره‌‌ها از اسپری فوم درزگیر پلی‌ یورتان استفاده کنید.

ایجاد عایق حرارتی به کمک فوم پاششی پلی یورتان

جهت حفظ دمای مناسب منزل می‌توانید به وسیله اسپری فوم در فضاهای خالی دیوار عایقی مناسب و با دوام داشته باشید.

با استفاده از اسپری فوم کپک‌ها را از بین ببرید

اگر با طراحی دیوارهای کاذب چوبی آشنا باشید می‌دانید که کنج دیوار معمولا خالی است و بر اثر متراکم شدن هوای کولر محلی مناسب جهت رشد کپک است. برای جلوگیری از این اتفاق بایستی با یک دریل در فاصله‌‌ هفتاد سانتی از زمین دیوار را به سمت مرکز کنج سوراخ کنید و در هر بیست و چهار ساعت اسپری را در یکی از سوراخ‌ها تخلیه کنید. با انجام این کار می‌توانید پشت دیوار خالی را کاملا پر کرده و احتمال ایجاد کپک را از بین ببرید.

سخن پایانی

در این مطلب به اسپری فوم درزگیر پلی‌ یورتان و بررسی کاربرد‌ها و مزایای آن پرداختیم. همچنین خوب است این نکته را بدانید که هنگام استعمال انواع فوم پاششی استفاده از ماسک و لباس مناسب الزامی است. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. کاج طلایی آفاق پیشرو در صنعت عایق بندی ساختمان.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط