نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

نحوه تزریق پلی یورتان

نحوه تزریق پلی یورتان

پلی یورتان یکی از بهترین و ماندگارترین عایق‌هایی ست که استفاده از آن در صنعت ساختمان‌سازی، از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. اگرچه نحوه تزریق پلی یورتان در بخش‌های مختلف ساختمان متفاوت است، بااین‌حال کارکرد عایق پلی یورتان یکسان بوده و از ساختمان در برابر انتقال حرارت محافظت می‌کند.

استفاده از عایق پلی یورتان نه‌تنها در ساختمان بلکه در سازه‌های صنعتی، خطوط لوله‌کشی و مخازن گاز نیز رایج است.

نحوه تزریق پلی یورتان

برای اینکه بتوانید از فوم پلی یورتان استفاده کنید، چندین گزینه مختلف پیش رو دارید.

عملیات تزریق پلی یورتان از طریق دست و یا به کمک دستگاه انجام‌شده و هر یک مراحل مختلفی دارند. تزریق فوم از طریق شلنگ، عملیات تزریق و درزگیری را ساده‌تر می‌کند؛ اما شما می‌توانید از اسپری‌های گان خور نیز به شکل دستی استفاده کنید.  کافی است وسیله تزریق و یا همان گان را در اختیار داشته باشید. نحوه تزریق پلی یورتان به دمای محیط وابستگی بسیاری دارد.

هرچقدر دمای محیط بیشتر باشد، میزان جنبش گازهای پیشران موجود در اسپری بیشتر شده و با شدت بیشتری پرتاب می‌شوند. این در حالی است که در دمای پایین تزریق فوم دچار خلل شده و پوشش یکدستی ایجاد نمی‌شود.  ازاین‌رو بهتر است فوم پلی یورتان را در محدوده دمای 5+ الی 35+ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

فوم پلی یورتان از دو ماده شیمیایی ایزوسیانات و پلی آل ساخته‌شده است. این دو ماده به‌صورت مجزا در مخزن نگهداری می‌شوند. مخزن نگهدارندِ به پمپ و شیر کنترل مجهز شده است.

نحوه تزریق پلی یورتان به گونه ایست که پس از فشار دادن اسپری، نسبت و فشار معینی از این دو ماده در محل تزریق پاشیده می‌شود.

سپس این دو ماده بر روی سطح با یکدیگر واکنش داده، منبسط‌شده و فوم پلی یورتان را می‌سازند.

واکنش حاصل منجر به ایجاد کف شده و کف حاصل در تمام سطح درز نفوذ می‌کند. هرچقدر شدت پرتاب بیشتر باشد، سطح عایق‌بندی یکپارچه‌تر شده و به‌طور کامل پوشش داده می‌شود.

 

نحوه تزریق پلی یورتان سقفی

نکات مهم در زمان تزریق پلی‌یورتان

زمانی که تصمیم گرفته‌اید تا نحوه تزریق پلی یورتان را آموزش ببینید، لازم است به چند نکته اساسی نیز توجه کنید:

  1. پیش از تزریق، از یک دستکش و گان استفاده کنید. چراکه قدرت پخش و نفوذپذیری اسپری پلی یورتان بسیار بالاست.
  2. پیش از استفاده از فوم، آن را به‌خوبی تکان دهید. ازآنجایی‌که در تولید فوم پلی یورتان از گان پیشران استفاده می‌شود، تکان دادن اسپری باعث اختلاط مناسب گاز و مواد با یکدیگر می‌شود.
  3. پیش از تزریق، اسپری را به شکل وارونه نگه‌دارید تا مواد موجود در اسپری به نازل نزدیک شوند. این کار باعث می‌شود تا گاز به سمت انتهایی قوطی اسپری برود و با شدت بیشتری فوم را به درزهای ساختمانی پرتاب کند.
  4. ازآنجایی‌که تابش نور باعث تغییر رنگ فوم می‌شود، توصیه می‌کنیم پس از اتمام مراحل تزریق و خشک شدن فوم، آن را رنگ کنید.

 

نحوه تزریق پلی یورتان دیوار

سخن پایانی

پلی یورتان یکی از بهترین عایق‌های ساختمانی ست که مانع اتلاف انرژی و انتقال حرارت می‌شود. نحوه تزریق پلی یورتان در دو حالت دستی و ماشینی یکسان است.

کافی است پیش از تزریق به چند نکته مهم دقت کنید تا عملیات تزریق اسپری با دقت و قدرت بیشتری انجام شود. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین اسپری‌های تزریقی پلی یورتان را از هلدینگ KTA تهیه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط