نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

معرفی بهترین پوشش‌های ضدحریق

معرفی بهترین پوشش‌های ضدحریق

یک ساختمان با هر کاربری را باید در برابر عوامل مختلف ایمن نگه داشت.  یکی از عواملی که باید حتماً ساختمان‌ها در برابر آن محفوظ و ایمن باشند که آتش‌سوزی و حریق است.  تا به‌امروز محصولات مختلفی برای بالا بردن مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی تولید شده است که پوشش های ضد حریق یکی از این محصولات هستند. این پوشش‌ها انواع مختلفی دارند که متناسب با نوع دارای مزایا و ویژگی‌های اختصاصی هستند. در این مقاله قصد داریم بهترین پوشش های ضد حریق The best fireproof coatings را به شما معرفی کنیم، اگر قصد دارید که ساختمان خود را در برابر حوادث آتش‌سوزی ایمنی نگه دارید با ما همراه باشید.

پوشش ضدحریق

آتش‌سوزی یکی از وقایعی است که در ساختمان‌های مختلف بر اثر اتصالی برق، عدم احتیاط افراد، آتش گرفتن تجهیزات و غیره رخ می‌دهد. هنگامی که آتش‌سوزی و حریق در یک بنا رخ می‌دهد آسیب‌های زیادی را به آن تحمل می‌کند.  اما اگر این سازه پوشش مناسب ضدحریق داشته باشد آتش با سرعت کم‌تری به ساز آسیب وارد می‌کند.  همچنین افراد ساکن در آن ساختمان می‌توانند سریع‌تر از آن خارج شوند.  این پوشش‌ها انواع بسیاری دارند که با مواد مختلفی ساخته می‌شوند. پوشش سبب می‌شود آتش به قسمت‌های داخلی ساختمان آسیب کمی وارد کند و بنا ساختار خود را حفظ کند.

بهترین پوشش های ضدحریق

بهترین پوشش های ضدحریق

اگر قصد داشته باشید عقلانی است که از بهترین پوشش های ضد حریق استفاده کنید. زیرا که این محصولات در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بازدهی چشمگیری نیز داشته‌اند. اکنون برای آشنایی بیشتر شما چند مورد بارز و باکیفیت را بررسی می‌کنیم.

مواد پاششی معدنی

در زبان انگلیسی به این پوشش Spray Mortars  گفته می‌شود. درون این محصولات از ترکیبات مختلفی مانند ورمیکولیت، پرلیت و چسباننده‌های هیدرولیک استفاده شده است. متقاضیان متناسب با نیاز خود می‌توانند از این پوشش برای فضاهای داخلی و خارجی ساختمان خود بهره ببرند. مواد پاششی معدنی ضد حریق از نظر عملکرد بسیار دقیق‌تر از محصولات پوششی دیگر هستند. از نظر مقاومت نیز باید بگوییم دوام و مقاومت بالایی در برابر حریق دارد. بسته به نیاز و همچنین نوع ساختمان می‌توانید ضخامت این پوشش را تعیین کنید.‌

اما امری که این محصول را خاص و ویژه می‌کند کاربرد متنوع و گسترده آن است. در بسیاری از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها برای حفاظت از سازه در برابر آتش‌سوزی از این نوع پوشش بهره می‌گیرند. اگر به‌دنبال یک پوشش هستید که وزن زیادی به سازه تحمیل نکند این محصول گزینه مناسبی است زیرا که بسیار سبک است. در بسیاری از سازه‌های بتنی و فولادی نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد. این محصولات توانایی بالایی از نظر مقاومت در برابر انواع حریق از جمله هیدروکربنی و سلولزی دارند.

رنگ‌های منبسط شونده

از  محصولات دیگری که می‌توان در این زمینه نام برد رنگ‌های منبسط شونده است که بیشتر بر پایه حلال یا آب ساخته می‌شوند. این محصولات ضخامت بیشتر از ۶ میلیمتر در زمان اجرا دارند. متقاضیان می توانند از این محصول برای بخش‌های داخلی ساختمان از سازه‌های فلزی استفاده کنند. رنگ های منبسط شونده جزو بهترین پوشش های ضد حریق هستند و حداکثر تا دو ساعت می‌توانند از سازه در برابر حریق محافظت کنند. ازنظر ظاهری باید بگوییم که جلوه زیبایی به فضا می‌دهند. اما ازنظر قیمت و عملکرد پوشش‌های معدنی گزینه مناسب‌تری هستند.

‌ اگر زیبایی و ظاهر یک فضا برای شما اهمیت بسیاری دارد این نوع پوشش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند. در محیطهایی که رعایت بهداشت در آن‌ها بیشتر الزامی است می‌توان از این پوشش بهره گرفت. اگر شما دارای ساختمانی هستید که فضای آن محدود و کوچک است پوشش‌های رنگ منبسط شده برای این فضاها بازدهی خوبی دارند. مدت زمان اجرای این نوع پوشش نیست بسیار سریع است پس می‌توان خیلی سریع از سازه استفاده کرد.

بورد و پنل‌های ضدحریق

از دیگر محصولات ضد حریق که در ساختمان می توان به کار برد برد و پنل های ضد حریق است که دارای مقاومت بالایی هستند این محصولات حتی در برابر رطوبت و آب نیست مقاومت بالایی دارند. این محصولات انواع مختلفی دارند که متناسب با نیازتان می‌توانید نوع آن‌ها را انتخاب کنید. برای محافظت از دیوار، کف، سقف، سازه‌های فلزی و غیره از بوردهای ضدحریق استفاده می‌کنند. وزن آن‌ها کم بوده و برای دیوارها و فضای داخلی و خارجی به‌کار برده می‌شوند. این محصولات سازه را تا حداقل چهار ساعت برابر آتش محفوظ نگه می‌دارند.

هر محصولی در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد این محصول نیز از این قاعده مستثنا نیست. پنل‌های ضدحریق دارای به‌نسبت  بالایی هستند پس باید هزینه بیشتری برای خرید آن‌ها پرداخت کنید. به‌علاوه شما قادر نیستید که از این محصولات بر روی تیرها استفاده کنید و قابلیت اجرا بر روی تیر را ندارند.  از نظر ترمیم نیز باید بگوییم که ترمیم و ساپورگیری در این محصولات کمی مشکل و دشوار است.  اگر قصد خرید آن‌ها را دارید باید ابتدا مزایا و معایب این محصولات را مدنظر داشته باشید سپس اقدام به خرید کنید.

همچنین بخوانید: بررسی کاربردهای پوشش ضد حریق و مزایای آن

 آیا نیاز است از پوشش ضدحریق استفاده کنیم؟

شاید در ابتدا فکر کنید که استفاده از این محصولات چندان الزامی نیست، اما باید بدانید که شما در اشتباه هستید.  در هر بنایی با هر نوع کاربری نیاز است که حتما از همچنین محصولاتی استفاده شود.  همه ما می‌دانیم که ساختمان‌ها هیچگاه به‌طور‌کامل در برابر آتش.سوزی ایمن نیستند. اگر شما از این پوشش‌ها استفاده نکنید ممکن است در هنگام حریق سازه دچار  شکستگی و ترک شود.

قطعاً این امر طول عمر آن را کاهش می‌دهد به‌علاوه در هنگام آتش‌سوزی امکان ایجاد گازهای سمی وجود دارد.  با به‌کارگیری انواع این محصولات شما منجر خواهید شد که گازهای سمی تولید نشوند.  البته این امور درصورتی امکان‌پذیر هستند که شما بهترین پوشش های ضد حریق را خریداری و در بنا اجرا کنید.

قیمت پوشش ضدحریق

قیمت پوشش ضدحریق

در گذشته این پوشش‌های ضد حریق وارداتی بوده‌اند و دانش  ساخت آن‌ها در کشور وجود نداشت.  طبیعتاً متقاضیان برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌های زیادی را می‌پرداختند.  اما امروزه شاهد هستیم که این پوشش‌ها در کشور ساخته می‌شود. پوشش‌ های ضد حریق سازی تولید شده در کشور کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی دارند. هزینه تهیه هر کدام از این پوشش‌ها متناسب با نوع آن‌ها متغیر است.  اگر شما قصد داشته باشید بهترین پوشش‌های ضد حریق را تهیه کنید باید هزینه بیشتری بپردازید.

 اما به‌طورکلی باید بدانید که هزینه تهیه این محصولات در برابر مزایایی که برای سازه دارند چندان زیاد نیست.  شما با پرداخت هزینه نه چندان زیاد می‌توانید این محصولات را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. البته شما باید هزینه اجرای این محصولات را نیز درنظر داشته باشید. قطعاً  هر چقدر متراژی که قصد دارید آن را پوشش کنید بیشتر باشد باید هزینه بیشتری بابت خرید و اجرای این محصولات بپردازید. در این مورد به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از مراکز معتبر این محصولات را تهیه کنید تا هزینه مناسب‌تری بپردازید.

سخن پایانی

آتش‌سوزی جزو وقایع دلخراشی است که هیچ وقت از پیش نمی‌توان آن را حدس زد.  اما شما می‌توانید با بالا بردن مقاومت بنای خود عواقب این رخ داده دلخراش را کاهش دهید. شما با استفاده از بهترین پوشش‌های ضد حریق می‌توانید حفظ جان افراد موجود در سازه را به‌میزان قابل‌توجهی تضمین کنید. البته همه این عوامل زمانی ممکن است که شما یک پوشش مناسب با ساختمان خود انتخاب کنید.  اگر دانش کافی در زمینه به‌کارگیری پوشش‌های مختلف و همچنین اجرا و خرید آن‌ها را ندارید می‌توانید از کاج طلایی آفاق کمک بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط