نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

چرا باید از پوشش ضدحریق استفاده شود؟

چرا باید از پوشش ضدحریق استفاده شود؟

پوشش ضدحریق یکی از استانداردترین روش‌ها برای جلوگیری از حریق و آتش‌سوزی است که مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی نیز قرار گرفته است. اما واقعاً دلایل استفاده از پوشش ضد حریق چیست؟ آیا واقعاً این پوشش می‌تواند ایمنی را در ساختمان برقرار کند؟ کاج طلایی آفاق در ادامه تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این پوشش را به شما توضیح می‌دهد تا شما به‌خوبی با این محصول آشنا شوید.

پوشش ضدحریق چیست؟

پوشش ضدحریق در واقع شامل موادی است که بر روی ساختمان و سازه‌ها قرار می‌گیرد تا از حریق و آتش‌سوزی ساختمان جلوگیری کنند. البته برخی از سازه‌های ساختمانی خود دارای پوشش ضدحریق هستند و الزامی برای استفاده از این پوشش نیست. ولی به‌طورکلی به‌کاربردن پوشش ضدحریق برای ساختمان‌سازی بسیار مفید و کاربردی است.

دلیل ضدحریق بودن این پوشش چه ماده‌ای است؟

دلیل ضدحریق بودن این پوشش چه ماده‌ای است؟

مواد پلیمری و مواد معدنی دو ماده بسیار ارزشمند در پوشش ضدحریق هستند که باعث افزایش میزان مقاومت این پوشش در برابر حرارت می‌شوند. این پوشش را می‌توان بر روی فلزات و انواع سازه‌ها نیز اجرا کرد. البته نانوذرات، فسفر، اشعه فرابنفش و بور از جمله موادی هستند که در پوشش ضدحریق مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از پوشش ضدحریق

می‌توان مزایای پوشش ضدحریق را دلایل استفاده از پوشش ضد حریق تلقی کرد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از پوشش ضدحریق نسوز بودن این محصول است.
  • این پوشش در مقابل بالارفتن دما شکل ظاهری خود را از دست نمی‌دهد.
  • ضدحریق پوششی سبک است و هیچ‌گونه بار اضافی به ساختمان وارد نمی‌کند.
  • این پوشش در برابر فلزات چسبندگی بالایی دارد.
  • به‌آسانی می‌توان این پوشش را اجرا کرد.
  • پوشش ضدحریق در برابر انواع شرایط جوی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • این پوشش ضدحریق در برابر آتش‌سوزی کارایی خود را حفظ کرده و هیچ گاز سمی از خود منتشر نمی‌کند.

مواد تشکیل‌دهنده پوشش ضدحریق

ورمی کولیت، گچ، مونت موریلونیت، سیمان پرتلند، کربنات کلسیم و پرلیت از جمله اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده پوشش ضدحریق به شمار می‌روند. هر یک از این مواد کارکرد خاصی در پوشش‌های ضدحریق دارند و نقش خاصی را ایفا می‌کنند. در نتیجه در هنگام خرید این پوشش باید به مواد به‌کاررفته در این محصول توجه داشته باشید.

انواع پوشش ضدحریق

  • مواد پاششی معدنی
  • بوردها و پنل‌های ضدحریق
  • رنگ‌های منبسط شده

کاربرد پوشش ضدحریق

در دنیای امروز که هر لحظه شاهد خبرهای تأسف‌بار و نگران‌کننده هستیم، ایمنی حرف اول را می‌زند و از اهمیت بالایی برخوردار است. آتش‌سوزی نیز از جمله حوادثی است که می‌تواند به‌صورت گسترده در ساختمان پخش شود و خسارات مالی و جانی را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از پوشش ضد حریق پیشگیری از انتشار آتش و خراب‌شدن ساختمان است.

قیمت پوشش ضدحریق

پوشش ‌های ضد حریق سازی از مواد و متریال بسیاری ساخته شده است که تعیین‌کننده قیمت این محصول می‌باشد. ولی از آن جا که کیفیت در این پوشش اهمیت بسیاری دارد، باید کمی هزینه بیشتری را پرداخت کرد. فروشگاه کاج طلایی آفاق این پوشش را با هزینه بالایی به فروش می‌رساند.

خرید پوشش ضدحریق

خرید پوشش ضدحریق

در بالا دلایل استفاده از پوشش ضد حریق را عنوان کردیم؛ بنابراین افرادی که به این پوشش کاربردی نیاز دارند، باید از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر این محصول را خریداری کنند. فروشگاه کاج طلایی آفاق این افتخار را دارد که بهترین و باکیفیت‌ترین پوشش ضدحریق را همراه با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا به مشتریان ارائه کند. شما نیز می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت این محصول را سفارش دهید.

همچنین بخوانید: پوشش ضدحریق چه مزایایی دارد؟

جمع‌بندی

برخی از دلایل استفاده از پوشش ضد حریق را در بالا به شما توضیح دادیم. همان‌طور که متوجه شدید، اجرای این پوشش بر روی تیرهای اصلی و ستون‌ها باعث افزایش دمای بحرانی شده و هنگام آتش‌سوزی اجازه سقوط ساختمان را نمی‌دهد. در این حالت ساکنین ساختمان زمان دارند تا فرار کنند. در واقع استفاده از پوشش‌های ضدحریق ایمنی ساختمان را افزایش داده و کیفیتی مضاعف به این محصول می‌بخشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط