نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

فوم پلی اورتان و نحوه استفاده از آن

فوم پلی اورتان و نحوه استفاده از آن

امروزه کسب اطلاعات لازم درباره فوم پلی‌ اورتان و نحوه استفاده از آن یک امر ضروری محسوب می‌شود. شاید با این سوال مواجه شوید که چه لزومی به کسب آگاهی درباره این فوم می‌باشد؟ همان‌طور که می‌دانید، با پیشرفته شدن تکنولوژی در ساختمان‌سازی، دیگر از روش‌های قدیمی برای کاهش مصرف انرژی استفاده نمی‌شود بلکه با استفاده از عایق های حرارتی پلی اورتان می‌توان به بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام کرد. اهمیت استفاده از این عایق های حرارتی آنجایی مشخص می‌شود که بدانید برای تولید انرژی احتیاج به منابعی است که در صورت مصرف بی‌رویه انرژی، آن منابع هم به زودی تمام می‌شوند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که انرژی در ساختمان‌ها از طریق دیوارها و سقف‌ها تلف می‌شود به همین دلیل لازم است در این بخش‌ها از عایق های مناسب استفاده گردد تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. در این مطلب از سایت کاج طلایی آفاق قصد داریم به بررسی فوم پلی یورتان و چگونگی استفاده از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با فوم پلی اورتان

آشنایی با فوم پلی اورتان

ازجمله عایق های پرکاربرد امروزی در صنعت ساختمان‌سازی، فوم پلی‌ اورتان است که از انواع عایق های حرارتی محسوب می‌شود. برای تولید این محصول شیمیایی لازم است دو ماده ایزوسیانات و پلی‌ ال را با یکدیگر ترکیب نمود. زمانی که دو ماده فوق که هر دو هم مایع هستند با یکدیگر ترکیب می‌شوند، نوعی واکنش شیمیایی در آن‌ها صورت می‌گیرد که در اثر این واکنش، ماده‌ای فوم مانند تولید شده که پس از گذشت چند دقیقه، ماده‌ی فوم مانند تشکیل شده، تبدیل به حالت جامد می‌شود. عایق‌ های پلی‌ یورتان ازجمله عایق های دائمی محسوب می‌شوند که گذشت زمان تاثیری در شکل و خواص آن‌ها ندارد. از این فوم می‌توان برای عایق کردن سطوح گسترده استفاده کرد و از خاصیت انعطاف‌پذیری بالای آن برای عایق کردن فضاهایی غیر قابل دسترس بهره‌مند شد.

مزایای استفاده از فوم پلی‌ اورتان در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی

فوم پلی‌ اورتان دارای مزیت‌های متعددی است که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

  1. عدم آسیب‌دیدگی در برابر رطوبت و برخورداری از مقاومت بالا در برابر نفوذ آب
  2. دانسیته آن بنابر نیاز کاربر قابل تغییر است.
  3. وزن آن بسیار سبک بوده لذا در هنگام استفاده باعث ایجاد بار اضافی بر سطح سازه نمی‌شود.
  4. در برابر حرارت، دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد.
  5. ضریب انتقال حرارتی در این فوم بسیار پایین بوده لذا مانع از هدر رفت انرژی می‌گردد.
  6. همان‌طور که اشاره شد، با استفاده از این فوم می‌توان بخش‌های غیر قابل دسترس را عایق‌بندی کرد. علت این امر را باید در برخوردار بودن از قابلیت تزریق و قالب‌گیری در این محصول جستجو کرد.
  7. زمانی که از این فوم بر روی سطح استفاده شد و خشک گردید، می‌توان آن را تغییر حالت داده و رنگ‌آمیزی نمود.
  8. در برابر قارچ‌ها و باکتری‌ها مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  9. فوم پلی اورتان را می‌توان به عنوان یک عایق صوتی نیز محسوب کرد.
  10. به آسانی ترک نمی‌خورد.
  11. از خاصیت چسبانندگی قابل‌قبولی بر روی ورق‌های گالوانیزه برخوردار است.
  12. با استفاده از این فوم می‌توان هر حفره‌ای را پوشش داد.

نحوه استفاده از فوم پلی‌ اورتان چگونه است؟

نحوه استفاده از فوم پلی‌ اورتان چگونه است؟

اکنون که با ماهیت فوم‌ پلی‌ اورتان و مزایای استفاده از آن آشنا شدید، بهتر است به بررسی چگونگی استفاده از آن بپردازیم. بهتر است بدانید که استفاده از این فوم به دو شکل دستی و یا با استفاده از دستگاه امکان‌پذیر است. همان‌طور که اشاره شد، ایزوسیانات و پلی ال که مواد اولیه ساخت  عایق‌‎های پلی‌یورتان محسوب می‌شوند، هرکدام از آن‌ها در مخازنی که دارای پمپ و شیر کنترل فشار هستند، به طور جداگانه نگهداری می‌شوند.

برای آنکه بتوان یک سطح را عایق‌بندی کرد، با استفاده از دستگاه به تزریق دو ماده فوق در یک فشار و نسبت مشخص اقدام می‌شود. زمانی که دو ماده ایزوسیانات و پلی ال با یکدیگر ترکیب شدند، فوم پلی اورتان تولید شده و پس از گذشت مدت زمانی اندک و به دلیل انبساط، سطح عایق‌بندی شده از این ماده پر می‌شود. همان‌طور که مشخص است، تولید فوم در محل اجرای عایق‌کاری انجام می‌شود. باتوجه به اینکه پلی اورتان قبل از خشک شدن، ساختاری کف مانند دارد لذا این قابلیت را دارد که تمامی منافذ و سوراخ‌های موجود بر سطح را پوشانده و سطحی یکدست را ایجاد نماید.

کلام آخر

در این مطلب تمام تلاش خود را به کار بردیم تا شما را با یکی از عایق های حرارتی مهم در صنعت امروزی ساختمان‌سازی آشنا کرده و به بیان مزایا و کاربردهای آن بپردازیم. بر اساس آنچه که مطالعه کردید، فوم پلی‌ اورتان یک نوع عایق حرارتی بسیار خوب محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و باعث کاهش هزینه‌ها شد. در پایان توصیه می‌کنیم که مطلب فوم پلی‌ اورتان، انواع و کاربردهای آن (فوم پلی یورتان انواع و کاربرد های آن) را نیز مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط