نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

مجموعه کاج طلایی آفاق مجری ضد حریق

مجموعه کاج آفاق طلایی مجری ضد حریق

کاج طلایی آفاق مجری خدمات و ارائه متر یال‌های ضروری ضد حریق‌ها که به‌صورت تخصصی توسط تیمی حرفه‌ای توانسته به هم‌وطنان خود در ایران خدمت‌رسانی نماید. این مجموعه به‌صورت تخصصی و با بکار گیری مهندسین مجرب کلیه خدمات مشاوره‌ای و اجرای پوشش ضد حریق را در بستری گسترده ارائه می‌دهد. تاکنون پروژه‌های بزرگ و عظیمی را با بهترین کیفیت خدمات با مناسب‌ترین قیمت‌ها به انجام رسانده استکاج طلایی آفاق  که نشان تجاری و مجری ضد حریق شناخته‌شده در ایران است تأییدیه مرکز تحقیقات را کسب کرده است.

پوشش ضد حریق چیست و چه مزایایی دارد؟

پوشش ضد حریق چیست و چه مزایایی دارد؟

 

اجرای پوشش ضد حریق یک تخصص جدید و ضروری است که سازمان مقررات ملی ساختمان و آتش‌نشانی بررسی و تأیید یا رد آن را در پایان کار توسط مراجع و سازمان‌های مربوطه الزامی می‌داند. هر کاری باید به متخصص آن واگذار شود خصوصاً موارد مهم و حیاتی مانند ضد حریق‌ها که باید به اهل‌فن سپرده شوند. در ابتدا لازم است که سطح کار به‌خوبی شسته شود و آماده پاشش پرایمر برای چسبندگی شود.

بعدازاین مرحله پاشش مواد ضد حریق انجام می‌شود که باید در دمای 4 درجه اجرا شود. لازم است این فرایند در 2 مرحله انجام شود تا موفقیت‌آمیز باشد. مهم‌ترین نکته تأمین ملات خشک از یک کارخانه مورد تأیید مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی است. بخش کلیدی عملیات مجری پوشش ضد حریق استخراج حداقل ضخامت لازم برای اجرای پوشش‌های ضد حریق سازی است.

انواع شرکت‌های مجری ضد حریق

دودسته شرکت در حوزه ضد حریق در حال فعالیت هستند. شرکت‌هایی که فقط به ارائه محصول و مواد ضروری برای اجرای پاشش اقدام می‌کنند و شرکت‌هایی که علاوه بر خدمات مذکور ضد حریق را نیز تولید می‌کنند. هر فعالیتی در این زمینه درنهایت نیازمند تأیید سازمان آتش‌نشانی است لذا لازم است کلیه اقدامات از قبیل مراحل اجرایی و تست‌ها توسط متخصصین شرکت‌ها صورت بگیرد. در یک تقسیم‌بندی دیگر می‌توان به پوشش ضد حریق با مصالح ساختمانی، با مصالح معدنی اشاره کرد.

برای اجرای پوشش ضد حریق با مصالح بنایی لزومی به ثبت نیست و می‌توان با شخص قرارداد امضا کرد. در این مورد روش اجرای پوشش این‌گونه است که استاندارهای آتش‌نشانی رعایت شود. سطح توسط توری رابیتس و میلگرد زیرسازی شده المان‌ها باضخامت چهار سانتی‌متر و ستون‌ها باضخامت دو و نیم سانتی‌متر پاشش شوند. پس از اتمام اقدامات لازم مشاور آتش‌نشانی درخواست بازدید می‌کند تا بازرسین از پروژه بازدید کنند و گزارش نهایی که حاوی تأیید یا رد عملیات است در کارتابل شرکت قرار داده شود و به کارفرما اطلاع و ابلاغ گردد.

پوشش های ضد حریق سازی با مصالح معدنی از موادی مانند سیمان، گچ، ورمیلکولیت، بور، فسفر و مواد فیلر و کف کننده ساخته می‌شود. این ضد حریق در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی دارند و انتقال حرارت را در سازه کاهش می‌دهند. 4 الی 5 ساعت تأخیر در حریق ایجاد می‌کند که این زمان برای اطفای حریق توسط نیروهای آتش‌نشانی مناسب است.

همچنین بخوانید: دستورالعمل اجرای پوشش ضد حریق

ویژگی‌های ضد حریق کاج طلایی آفاق

ضد حریق کاج طلایی آفاق مناسب‌ترین قیمت نسبت به شرکت‌های دیگر دارد. شما می‌توانید با برقراری تماس کلیه اطلاعات لازم را با دریافت مشاوره رایگان درخواست کنید. برخی از ویژگی‌های در ذیل شرح داده می‌شوند. ارائه ضد حریق‌ها باضخامت بهینه در نیمرخ‌های مختلف فولادی که دربرگیرنده متراژ بالایی هستند. چسبندگی استاندارد و بسیار مقاومی دارند و در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. از بعد فشار نیز بسیار مقاوم ساخته‌شده‌اند و در فصول سرد در برابر یخ‌زدگی بسیار مداوم هستند. هم‌چنین لازم است که در برابر ضربات نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

اهمیت پوشش‌های ضد حریق

اهمیت پوشش‌های ضد حریق

 برای ارتقای سطح زندگی و حفاظت از جان انسان‌ها پیشرفت علم و دستاوردهای آن می‌طلبد که مجری‌های ضد حریق وارد کار شوند. حریق یکی از ترس‌های جوامع بشری بوده و هست. خطر حریق همیشه در کمین است و جان افراد را تهدید می‌کند. جدا از خسارات مالی فراوان، خسارات معنوی بسیاری را نیز بجا گذاشته است. انسان‌ها دائماً در تلاش هستند تا این بلای خانمان‌سوز را مهار کنند و خطر ریسک صدمات را کاهش دهند.

اینجاست که اهمیت و کاربرد ضد حریق نمایان می‌شود و برای کاهش صدمات موردتوجه قرار می‌گیرد. وظیفه پوشش‌های ضد حریق ممانعت یا ایجاد تأخیر در گسترش حریق است که احتمال خسارات مالی و جانبی را نیز به‌شدت پایین می‌آورد. از گذشته تاکنون انسان‌ها تمام تلاش خود را برای کاهش و یا از بین بردن کار بسته‌اند که مجری ضد حریق کاج طلایی آفاق امروزه تا حد زیادی به این اهداف جامه عمل پوشانده است.

عملکرد رنگ‌های ضد حریق

همان‌طور که گفته شد در ابتدا لازم است که سطح آماده‌سازی شده و پرایمر مناسب بر روی سطح فلزی و پوشش ضد حریق اجرا شود. با ابزارهای مختلف می‌توان این عمل را به‌آسانی بر روی هر سطحی انجام داد. ضخامت رنگ می‌تواند از حدود 5 تا 20 میلی‌متر باشد. اگر بخش‌هایی متورم شوند می‌توان با قلم‌مو سطح را ترمیم کرد.

سطح نهایی باید سطحی صاف باشد و پس از اتمام عملیات دیگر به ترمیم نیازی نباشد. برای محافظت از پوشش‌های ضد حریق که متورم هستند می‌توان از یک‌لایه رنگ مناسب استفاده کرد. رنگ‌ها دودسته هستند رنگ‌های پف کننده پایه حلالی و رنگ‌های پف کننده پایه آبی.

رنگ‌های پف کننده پایه حلالی یک پوشش ضخیم که در برابر حریق برای مصارف داخل و خارج ساختمان به‌کاربرده می‌شوند ایجاد می‌کند. ستون‌های فولادی برای بالا بردن مقاومت در برابر حریق از دیگر مزیت این رنگ‌هاست. برای رقیق‌سازی این رنگ‌ها از حلال استفاده می‌شود و برای محیط‌های باز و مرطوب مناسب هستند.

نتیجه‌گیری

حریق خطری جدی است که ساکنین ساختمان‌ها را تهدید می‌کند خصوصاً در سازه‌هایی که دارای اسکلت فلزی هستند. به این دلیل مقررات اجرای پوشش ضد حریق را برای ساختمان‌های بلند الزامی کرده است. کاج طلایی آفاق به‌عنوان مجری ضد حریق با اصول و علم کافی به میدان آمده است و برای اطفای حریق خدمات ارائه می‌دهد. ما با رعایت ضوابط پوشش‌های ضد حریق را در اختیار سازندگان و مجریان قرار می‌دهیم تا از ورود خسارات جلوگیری نماییم. کاج طلایی آفاق با مهندسین و متخصصین خود برای اجرای پوشش های ضد حریق آماده خدمت‌رسانی در سرتاسر ایران است. با ما از بهترین کیفیات با پایین‌تر هزینه برخوردار می‌شوید فقط کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط