نمایشگاه دائمی

تهران، الهیه، خیابان خالقی، کوچه آریا

مشاوره رایگان

02126201697 – 09192054617

راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان  چیست؟

راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان  چیست؟

عایق پلی یورتان از عایق‌های الکتریکی بی‌نظیر است. این عایق دارای فوم سخت است. به همین دلیل پلی یورتان به‌عنوان بهترین ماده برای سقف‌ها و دیوارها در منازل در حال ساخت یا نوسازی بدل شده است. پلی یورتان می‌تواند دما را به‌صورت یکنواخت نگه دارد. این ماده آلودگی صوتی را به کمترین مقدار خود کاهش می‌دهد. بنابراین این ماده می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک شایان توجهی نماید. در این مقاله به بیان نکاتی درباره راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان  The way to increase the lifespan of polyurethane insulation پرداخته شده است.

نکاتی در مورد عایق پلی یورتان

نکاتی در مورد عایق پلی یورتان

 عایق پلی یورتان دارای کیفیت بسیار بالایی است. به همین دلیل معماران می‌توانند با بهره‌گیری از این عایق دیوارهای نازک را نیز گرم و با مقاومت بالا بسازند. زمانی که مصالح و مواد ساختمانی کمتری در ساختمان‌ها استفاده شود فضای بیشتر برای ساکنان فراهم می‌شود. فوم سخت می‌تواند هزینه ساخت را کم کند. بنابراین به علت این‌که می‌تواند مصرف انرژی را در ساختمان‌ها تا حد بسیار زیادی تقلیل دهد بنابراین می‌تواند سرمایه اولیه ساختمان‌سازی را برای مدت‌زمان کوتاه به مالکان بازگرداند.

راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان مصرف بهینه از آن است. ابتدا لازم است تا کارشناسان میزان دانش و اطلاعات خود را درزمینه عایق‌های پلی یورتان بالا ببرند. در این صورت می‌توانند بادانشی که به دست آورده‌اند راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان را بدانند. همچنین ساکنین ساختمان‌ها نیز لازم است تا بدانند چگونه از سقف‌ها و دیوارهایی که این عایق در آن‌ها به‌کاررفته است محافظت‌های لازم را به‌درستی انجام بدهند. البته در نظر داشته باشید که این عایق بسیار بادوام و محکم است. بنابراین طول عمر بسیار بالایی دارد. اما مراقبت از سمت صاحبان ساختمان‌ها نیز برای بهبود طول عمر این عایق‌ها لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 در نظر داشته باشید که اسپری پلی یورتان به‌صورت روان کننده است. این مایع می‌تواند در مقابل آب مقاومت و استحکام بسیار بالایی را ایجاد نماید. به این صورت که می‌تواند به‌عنوان یک‌لایه عایق استفاده شود. شیارها و شکاف‌ها را می‌توان با این اسپری به‌خوبی پر کرد. بنابراین شما می‌توانید هر نوع شکل نامنظم را در این عایق‌ها به کمترین مقدار برسانید.

درواقع عایق پلی یورتان به شکل اسپری یک بسته یونی است. این بسته یونی می‌تواند مانع رطوبت و مانع هوا ایجاد نماید. عایق پلی یورتان می‌تواند اثر اصوات را تا میزان زیادی کم کند. ساختمان‌هایی که دارای استحکام بیشتر هستند و ساکت‌ترند معمولاً از این عایق استفاده کرده‌اند.

 محصولات پلی یورتان می‌توانند ساختمان خود را حفظ کنند. بنابراین این محصولات قادر هستند تا به گستره وسیعی از سطح‌ها بچسبند. در این صورت نیازی به چسب اضافی ندارند.

 زمانی که پلی یورتان با مواد مناسب مخلوط شود به‌عنوان یک درزگیر به کار می‌رود. لذا عایق خوبی در برابر رطوبت و هوای خارجی است. عایق فوم پلی یورتان دارای بازدهی بالایی است. بنابراین می‌تواند بر روی سطوح متفاوت اسپری شود. این عایق می‌تواند به شکل خاص در ابعاد بزرگ به‌عنوان قالب‌بندی استفاده شود. راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان مراقبت بیشتر از آن است.

همچنین بخوانید: بهترین نکات برای انتخاب عایق پلی یورتان برای عایق کاری ساختمان

استفاده بهینه از پلی یورتان

استفاده بهینه از پلی یورتان

مواد و مصالح ساختمانی پلی یورتان سبب بالا رفتن انعطاف‌پذیری در پروژه‌های بازسازی می‌شوند. پنل‌ها با هسته فوم و ابزارهای پلی یورتان طیف وسیعی از پروفیل‌ها و رنگ‌ها را تشکیل می‌دهند. این مواد برای دستگاه‌های سنتی گچ‌بری پیش‌ساخته استفاده می‌شوند.

 عایق پلی یورتان که به‌صورت پنل است دارای یک عایق هسته‌ای پلی یورتان یا پلی ایزو است. این عایق می‌تواند به‌عنوان قسمتی از ساختمان بیرونی یا درونی یک ساختمان باشد. این مواد جایگزین مواد روکشی مثل چوب‌های مهندسی، گچ و یا چوب طبیعی هستند. پنل‌های عایق سبب بهتر ساختن ظاهر و کارایی منزل می‌شوند. این مواد سبب می‌شوند تا ساخت‌وساز به‌سرعت انجام شود. همچنین سبب می‌شوند تا میزان چوب کمتری برای ساخت استفاده شود. بدین طریق محصولی که درنهایت به دست می‌آید می‌تواند هزینه‌های انرژی، ساخت‌وساز و زمان را تا حد بسیار زیادی کاهش بدهد. راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان  مصرف بهینه از آن است.

 لازم است تا بدانیم از این عایق در کجاها باید استفاده کرد. این خود می‌تواند کمک کند تا بهترین تصمیم در مورد مکانی که قرار است تا از این عایق استفاده شود گرفته شود. همچنین برای طول عمر بیشتر عایق پلی یورتان نیز مناسب است.

 اخیراً بحث درباره بهره‌وری بیشتر انرژی در ساختمان‌ها بسیار زیاد است. در بسیاری از کشورها از این عایق به علت صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌شود. اروپا و آمریکا از کشورهایی هستند که از پلی یورتان به‌عنوان بهترین عایق در بسیاری از صنایع بهره می‌گیرند. در ایران نیز در سال‌های اخیر استفاده از پلی یورتان در صنعت ساختمان‌سازی بسیار موردتوجه قرارگرفته است. اما این عایق در بسیاری از صنایع دیگر نیز بسیار کاربردی است. راه‌حل‌های ساختمان‌سازی برای افزایش بهره‌وری و راندمان در انرژی شامل بسیاری از موارد فنی است. برای مثال دستگاه‌های گرمایشی پیشرفته، مواد عایق مناسب برای ایزولاسیون و ساخت پنجره‌ها و درب‌ها با کارکرد حرارتی بالا از این موارد است.

در سال‌های اخیر از شکل متفاوتی از پلی یورتان استفاده می‌کنند. عایق پلی یورتان به شکل وسیع در صنعت ساختمان کاربرد دارد. پلی یورتان سخت، پلی یورتان، پلی ایزو سیانور از این دسته موارد هستند. در نظر داشته باشید که بهره‌گیری از این مواد در ساختمان‌ها امری بسیار مهم است. عایق‌های حرارتی مناسب در ساخت‌وساز مثل فوم پلی استایرن در قیاس با موادی مثل پشم‌شیشه دارای قابلیت‌های بهتری هستند. راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان در صنایع متفاوت می‌تواند متغیر باشد.

سخن پایانی

 بر طبق تأیید مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان با پیاده‌سازی به‌صورت یکنواخت و بدون هرگونه درز و شکاف بر روی سطوح می‌توان ماندگاری عایق های پلی یورتان  را به بیش از 25 سال رساند. این طول عمر بالا در حدی است که این عایق‌ها می‌توانند بدون هیچ‌گونه ترک و درز در سطح خود باقی بمانند و همچنان کارایی مفید خود را حفظ نمایند.

 لازم است تا این عایق‌ها مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر ضربات سنگین و ناگهانی نشان دهند. به‌طور ذاتی پلی یورتان دارای این خاصیت مهم است. اما لازم است تا در حین اجرای عملیات همه نکات فنی به‌دقت انجام شود. این خود می‌تواند راه افزایش طول عمر عایق پلی یورتان  باشد. کاج طلایی آفاق درزمینه فروش و عایق‌کاری سطوح می‌تواند به شما مشتریان عزیز کمک کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط